Bursa Mimarlar Odası Başkanı Şimşek sosyal konut projesini değerlendirdi
Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından açıklanan ve 'Cumhuriyet tarihinin en büyük sosyal konut projesi' olarak belirtilen proje ile Türkiye'de tek seferde 500 bin konut yapılması öngörülüyor. Proje kapsamında Bursa'da ise 8 bin 650 konut yapılması planlanıyor. TMMOB Mimarlar Odası Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Şirin Rodoplu Şimşek, yeni sosyal konut projesini Bursada Bugün'e değerlendirdi.
2022.09.16 15:48 - Son Güncellenme: 2022.09.16 16:52 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
FADİME NİSA SAYAR / BURSADA BUGÜN
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Toplu Konut İdaresi (TOKİ) tarafından yürütülecek olan sosyal konut projesi kapsamında Bursa'da 8 bin 650 konut yapılması planlanıyor. En fazla konutun yapılacağı ilçe 4 bin 316 konut ile Karacabey olurken, ardından bin 400 konut ile Nilüfer ilçesi yer aldı.
Bursada Bugün'e konuşan TMMOB Mimarlar Odası Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Şirin Rodoplu Şimşek, projeye ilişkin detayların henüz netleşmediğini vurgulayarak; kentsel dönüşüm ve şeffaf yürütme sorunlarına değindi.

BURSA'DA KONUT SORUNU: ÇÖZÜM KENTSEL DÖNÜŞÜM YAPMAK MI YENİ KONUT ALANLARI AÇMAK MI?
Proje kapsamında konut alanı olarak belirlenen bölgelerin henüz açıklanmadığını ifade eden Şimşek, söz konusu bölgelerin mutlak korunması gereken alanlar olabileceğine yönelik endişesini aktardı.
Bursa'da kentsel dönüşüme ihtiyaç duyulan konut alanlarının fazlalığına dikkat çeken Şimşek, bakir alanları imara açmanın öncelikli plan kapsamında olmaması gerektiğini ifade etti;
"Mimarlar Odası olarak öncelikle ilgilendiğimiz şey, Bursa'da bu yer tahsisleri ve parsel dönüşümlerinin nerelerde olacağı konusu. Hazinenin Bursa'da bu kadar yeri var mı ve bu yerlerin niteliği nedir, gerçekten konut alanı olabilecek bölgeler mi mutlak korumada olan bölgeler mi? Bunlar tabii bizim öncelikle ilgi alanımıza giriyor. Meralar var mesela, gerçekten o meraları biz korumaya çalışırken, buraların doğrudan yeni parselasyonlara dönüşmesi ne kadar doğru? Bursa'da o kadar kentsel dönüşüm ihtiyacı olan çöküntü bölgesi varken, bu bölgeleri temizleyip kentsel dönüşüm projeleriyle belki konut elde etmek ve insanları buralara yönlendirmek gerekirken, yeni parseller oluşturmak için bakir bölgelere yönelmek ne kadar doğru? Elbette çok tartışılı bir konu bizim için."
PROJE ŞEFFAF BİR ŞEKİLDE YÜRÜTÜLECEK Mİ?
Projenin yürütme sürecinde, başta vatandaşlar olmak üzere kamuoyunun bilgilendirilmesi adına şeffaf bir anlayışın olup olmayacağına yönelik endişelerini de aktaran Şirin Rodoplu Şimşek, şunları kaydetti;
"Bir diğer konu, burada gerçekten ihtiyacı olanlar konut sahiplenebilecek mi yoksa bir yatırım aracı olarak mı kullanılacak bu bölgeler? Sipariş parsellerin birilerine ayrılmayacağını nereden bileceğiz? Çok fazla soru işareti var. 240 ay vade boyutu var mesela, nasıl ilerleyecek süreç, faizlerden ne kadar etkilenecek, nereye endeksli olacak. Bu anlamda net tanımlar henüz yok. Ben burada yüklenicilerle ilgili de çok net bir söylem hatırlamıyorum. TOKİ üzerinden mi ihalesi yapılacak, kendi bildikleri müteahhitlere mi bu işleri verecekler ya da sektörde vatandaşlara parseli verip gidin müteahhidi kendiniz seçin mi diyecekler, yani bu tarz belirsizlikler çok fazla."
"ŞEHRİMİZ ADINA İYİ ŞEYLER BEKLEMİYORUZ"
Bursa Akademik Odalar Birliği çatısı altındaki tüm akademik odaların ve Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Bursa İl Koordinasyon Kurulu'nun da konuyu takip edeceğini belirten Şimşek, projeye ilişkin detayların netleşmesinin ardından bir eylem planı hazırlayabileceklerini de söyledi.
TMMOB Mimarlar Odası Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Şirin Rodoplu Şimşek şöyle konuştu;
"Elbette bizler bireysel olarak değil ama bütün akademik odalar bu konuda kafa yorup TMMOB Bursa İl Koordinasyon Kurulu olarak, konuyla ilgili bir değerlendirme yapacağız. Bu sadece bir odayı bağlayacak bir konu değil; mimarları, şehir plancılarını, inşaat mühendislerini, tarım ziraat mühendislerini ve çevre mühendislerini ve dolayısıyla tüm ilgili akademik odaları bağlıyor. Şu an proje ilan edildi, herkes kendince süper dedi ama bir sürü soru işareti var. Vatandaş olarak baktığınızda bile 20 yıl sürecek bir ödeme biçimi olacak. Konunun hem sosyal hem ekonomik boyutuyla ilgili müthiş endişe duyuyoruz. Dolayısıyla tüm detaylar belli olduktan sonra bizim de bir eylem hazırlığımız belki olacak. Açıklanan projeyi markaja aldık ama somut bir değerlendirme söyleyebilmemiz için bazı detayların öne çıkması lazım ve şehrimiz adına iyi şeyler beklemediğimizin de altını çizmek istiyorum."