Bursa'da vagonlar hurda mı?

Bursa'da vagonlar hurda mı?

CHP İl Başkanı Metin Çelik, Büyükşehir Belediyesi'nin Avrupa'da ömrünü tamamlamış 30 yaşındaki hurda vagonların makyajlanarak ulaşıma dahil edildiğini savundu.

2013.12.16 11:41 - Son Güncellenme: 2013.12.16 11:42 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
A
Bursa'da vagonlar hurda mı?


Rabia DENİZ/BURSADABUGUN.COM

CHP İl Başkanı Metin Çelik, Büyükşehir Belediyesi'nin yeni aldığı vagonların aslında hurda yığını olduğunu belirterek, "Bursa Avrupa'nın hurda çöplüğü oldu" dedi. Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden BURULAŞ'ın önünde basın açıklaması yapan Çelik, milyonlarca Euro ödenip alınan vagonların Avrupa'da hurdaya çıkmış vagonlar olduğunu söyledi.  30 yaşındaki ikinci el vagonların Bursa'nın ulaşım sorununu çözmediğini belirten Çelik, Bursalıların can güvenliğinin de tehlikeli olduğunu öne sürdü. Makine Mühendisleri Odası'nın 10 Ocak 2013 tarihinde Bursa Hafif Raylı Sistemde ikinci El Taşıt Değerlendirmesi raporunda da bu soruna yer verildiğini açıklayan Çelik, "Raporda proje uygulamasına bütüncül yaklaşmayan Büyükşehir Belediyesi'nin ihmal ve plansızlık sonucu ihale açmaksızın Avrupa'dan hurda vagonların alınması eleştiriliyordu. BURULAŞ'ın 30 yıllık ekonomik ömrünü tamamladığı için 2008 yapımı 44 adet ikinci el vagon satın aldığı bunlardan 20 tanesinin yedek parça olarak kullanılacağı ifade ediliyordu. Hurda yığınının alımı ve modernizasyonu için 6 milyon Euro harcama yapıldığı ileri sürülüyordu.  Belediye bu hurdaları makyajlayarak ulaşım sistemine sokmuştur. Bursalıların can güvenliği Allah'a emanettir" diye konuştu. 

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2013.12.16 11:41 - Son Güncellenme: 2013.12.16 11:42 - HABER MERKEZİ
A