Bursa'da 'Süslü kadınlar' pedallıyor, farkındalık yaratıyor

Bursa'da 'Süslü kadınlar' pedallıyor, farkındalık yaratıyor

Bursa'da 'Süslü kadınlar bisiklet turu' Fatih Sultan Mehmet Bulvarı'nda gerçekleştiriliyor. 2015 yılından bu zamana gönüllü olarak projeyi yürüten Sümeyra Altan Karlı, projeyi farkındalık yaratmak için yaptıklarını söyledi.

2023.09.17 17:03 - Son Güncellenme: 2023.09.17 17:30 - Bursa Bölge - HÜSEYİN İZCİ
A
Bursa'da 'Süslü kadınlar' pedallıyor, farkındalık yaratıyor
01:40 Bursa'da 'Süslü kadınlar' pedallıyor, farkındalık yaratıyor -2

İLGİLİ VİDEO

Bursa'da 'Süslü kadınlar' pedallıyor, farkındalık yaratıyor -2

01:20 Bursa'da 'Süslü kadınlar' pedallıyor, farkındalık yaratıyor

İLGİLİ VİDEO

Bursa'da 'Süslü kadınlar' pedallıyor, farkındalık yaratıyor

HÜSEYİN İZCİ - BURSADA BUGÜN

Fatih Sultan Mehmet Bulvarı Müzik Parkı'nda başlayan bisiklet turu, planlanan güzergah tamamlandıktan sonra Nilüfer Üç Fidan Parkı'nda son bulacak. Düzenlenen etkinlikte yaklaşık 300 bisikletli, Bursa sokaklarında pedal çevirecek.

Gerçekleştirilen bisiklet turu öncesi Karlı, bir basın açıklaması gerçekleştirdi. 

Sümeyra Altan Karlı'nın konuşmasından satır başları şöyle;

Süslü Kadınlar Bisiklet Turu, 2013 yılında İzmir'de başlamıştır. 11 yıl içerisinde büyüyen bu etkinlik önce Türkiye'de daha sonra dünyada diğer şehirlerde bisiklete binen kadınların da dikkatini çekmiştir. Turumuz bu yıl birçok şehirde ve ülkede eş zamanlı olarak yine bağımsız gönüllü kadınlar tarafından yapılıyor, gururluyuz. 

"Dünya Otomobilsiz Kentler Günü" kapsamında bisikletin günlük hayatın bir parçası olmasına dikkat çekmek amacıyla düzenlenen Süslü Kadınlar Bisiklet Turu, kadınların toplumda daha fazla görünürlüğünü sağlamak, kendilerini temsil etmelerine fırsat vermek ve güvenli bisiklet sürmeye ilişkin altyapı talebini pekiştirmek için düzenlenmektedir.

Ortak dileklerimiz ve isteklerimiz var bizim:

1. Kadın ve erkeklerin bu toplumda aynı haklara, yükümlülüklere sahip olduğunu ve her alanda kendilerini özgürce ifade etme hakları olduğunu hatırlatmak istiyoruz. 

Biz binlerce kadın; pedallarımızın itici gücünü tüm toplumda da göstermek istiyoruz, çocuklarımıza daha temiz ve yaşanabilir dünya bırakmak için elimizden geleni yapmak istiyoruz... Kadınların toplumda daha görünür olması ve sorumluluk almasını diliyoruz.

2. Geçmişte "İklim değişikliği" diyorduk, şimdi artık "İklim Krizi" diyoruz. Bunun etkilerini çok acı bir şekilde yaşadık yaşıyoruz. Her bireyin bu konuda yapabileceği bir şeyler var. Biz bisiklete daha çok binerek dünyaya olumlu katkıda bulunabiliriz. "Bir kişinin karbondioksit salımı, otomobil ile gidilecek yol bisikletle gidildiğinde 15 kat azalıyor. "Biz "İklim Krizi"ne karşı toplumun tüm paydaşlarının, kamu bileşenlerinden bireylere kadar, gerekli önlemlerin ve düzenlemelerin derhal hayata geçmesini istiyoruz.

3. Pandemi sürecinde evlere kapandık ve bunaldık. Dışarıya çıktığımızda nefes alacak yeşil bir alan aradık. Motorlu taşıtlar yollarda olmadığında gürültü kirliliğinin azaldığını, havanın nasıl temiz olduğunu gördük. Bunların insanın temel ihtiyaçları olduğunu anladık. Toplu taşıma araçlarına binmek istemedik. Hem spor yapabileceğimiz hem de açık havada olabileceğimiz bir ulaşım aracımız vardı...BİSİKLET...

*Şehirlerin insan odaklı yaşanabilir, bisiklet dostu ve sağlıklı şehirler olarak yeniden tasarlanmasını istiyoruz.

*Kamu alanlarının, özellikle kadınların, çocukların, yaşlıların ve engellilerin rahatlıkla erişebildiği, faydalanabildiği alanlar olarak kullanımına sunulmasını istiyoruz.

*Yaya ve bisikletliler için güvenli ulaşım altyapısı ve hizmetleri almak istiyoruz. 

4. Her an bir trafik kazasına kurban gitmekten korkuyoruz. Son yıllarda Türkiye'de trafik kazalarında kaybettiğimiz canlar artıyor ve biz çok üzgünüz...
Ailelerine sevenlerine sabır diliyoruz. Motorlu taşıtların neden olduğu kazalarda bisikletli ölümlerinin durmasını, bunun için gerekli yasal düzenlemelerin yapılmasını ve trafikte bisiklet farkındalığının tüm toplumda oluşması için kamudan yerel yönetimlere, özel sektörden sivil toplum kuruluşlarına, tüm paydaşların iş birliğini ve desteğini görmek istiyoruz.

5. Sağlıklı bir toplum ve yaşanabilir bir gelecek için, özellikle büyük şehirlerimizde pazar günleri, şehir merkezinde bazı caddelerin motorlu araç trafiğine kapatılarak 'otomobilsiz pazar' ilan edilmesini istiyoruz.

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2023.09.17 17:03 - Son Güncellenme: 2023.09.17 17:30 - HÜSEYİN İZCİ
A