Bursa'da şeftali ağaçlarında hastalık uyarısı
Bursa'da, pembe tomurcuk dönemine giren şeftali ağaçlarında, 'Şeftali Yaprak Kıvırcıklığı (Klok) hastalığı' konusunda dikkatli olunması uyarısı yapıldı.
2016.02.22 10:24 - Son Güncellenme: 2016.02.22 10:48 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
02:23
İLGİLİ VİDEO
'Armut, şeftali ve çeltikte ilaç kalıntısı iddiaları asılsız'
Bursa Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürlüğü'den yapılan açıklamada, üreticilere şu uyarıda bulunuldu: "Şeftali bahçelerinde yapılan kontroller sonucunda, ağaçların pembe tomurcuk dönemine girmiş olduğu gözlemlenmiştir. Şeftali bahçelerinde önemli zararlara neden olan Şeftali Yaprak Kıvırcıklığı (klok) hastalığına karşı mücadele başlamıştır."
İlaçlamada meteorolojik şartların dikkate alınmasının yanı sıra reçetesiz ilaç kullanılmaması istendi.