Bursa'da nitelikli yeşil alanlar için miladı Nilüfer başlattı

Bursa'da nitelikli yeşil alanlar için miladı Nilüfer başlattı

TMMOB Peyzaj Mimarları Odası (PMO)  Bursa İl Temsilciliği, Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey'e  teşekkür plaketi sundu

2017.02.28 08:21 - Son Güncellenme: 2017.02.28 08:22 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
A
Bursa'da nitelikli yeşil alanlar için miladı Nilüfer başlattı

26 Şubat tarihinde saat: 17.30 da  Nilüfer Belediye Başkanlık ofisinde gerçekleşen ziyarete, PMO Bursa İl Temsilciliği Yönetim Kurulu Başkanı Necla Yörüklü, Yönetim Kurulu Üyeleri Fulya Akfidan Sevim, Kasım Hanik, Mustafa Kutlu, üye peyzaj mimarlarından Merve Şehirli Mutlu, Gamze Şahin, Eylem Ar, Duygu Irkörücü katıldılar.

Toplantıda, PMO Bursa İl Temsilciliği Yönetim Kurulu Başkanı Necla Yörüklü, 2017 yılı itibariyle Nilüfer ilçesinde ruhsata tabi yapıların peyzaj projelerini yapma ve uygulama zorunluluğu, peyzaj kültürü oluşturulması gerekliliği ile ilgili çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Nitelikli yeşil alanlar için milat başladı...

Yörüklü, peyzaj mimarlığının kentleşmenin doğayla bütünleşmesi için zorunlu bir meslek uygulaması haline geldiğini belirterek, " burada mesleğimiz ve meslektaşımız için teşekküre gelmedik, tüm Nilüfer halkı için toplumsal bir geleceğin miladı olan bir başlangıcı yaptığınız için size ve emeği geçen arkadaşlarımıza teşekkür etmeye geldik" dedi.

Duygulu mektup...

Ardından Yönetim Kurulu üyesi Fulya Akfidan, Bozbey ve çalışma ekibine teşekkür için hazırlanan  mektubu okudu.

Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Başkan Bozbey," Daha ilköğretim yıllarında ağaçlarla ilgili kıymet verme, sahip çıkma öneminin anlatılması gerekir. Yeşile sahip çıkma kültürü edinmemiş insanların doğaya sahip çıkmasını bekleyemeyiz. Bu kültürü oluşturmak lazım, bunu birlikte yapmamız gerekiyor. Belediyeler olarak yaptığımız çalışmalar yeterli midir, yeterli değildir. Bu kültürün yerleşmesiyle her birey ağaca, peyzaj değerlerine sahip çıkmayı bilecektir. Yurt dışında bakıyorsunuz ağaçlar binaların boylarını geçmiş, havadan bakınca bina yok sanıyorsunuz. Ama bir bakıyorsunuz ki, binalar var, ama ağaç kültürü yeşil kültürü yerleşmiş durumda" dedi.

Birlikte çalışmaya devam...

Başkan Bozbey sözlerini bitirirken "Bizler peyzaj projeleri istenmesine dair zorunluluğu uygulamada geç bile kaldık. Evet yıllardır akademik odalarla her zaman işbirliği içindeyiz, başlayan bu sürecin en iyi şekilde uygulanması konusunda birlikte çalışmaya devam edeceğiz" dedi.

Toplantı bitiminde PMO İl Temsilciliği Başkanı Yörüklü,  Başkan Bozbey'e, Belediye Başkan Yardımcısı Nazlı Yazgan'a, Plan ve Proje Müdürü Tahir Yılmazeli'ye, Hukuk Müdürü Alev Doğancı Mutlu'ya , İmar ve Şehircilik Müdürü Şirin Biçer'e, Etüt Proje Bürosunda görevli peyzaj mimarlarına  plaketlerini takdim etti.

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2017.02.28 08:21 - Son Güncellenme: 2017.02.28 08:22 - HABER MERKEZİ
A