Bursa'da depreme hazırlık için neler yapılmalı? (ÖZEL HABER)
Son günlerde art arda meydana gelen depremler vatandaşı korkutuyor. İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Albayrak, kentsel dönüşümde yanlış bir yol izlendiğini belirtti ve ekledi: Her bina yıkılıp yeniden yapılmak zorunda değil...
2019.09.30 08:27 - Son Güncellenme: 2019.09.30 09:21 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
İLGİLİ VİDEO
Bursa'da depreme hazırlık için neler yapılmalı? (ÖZEL HABER)
EZGİ KAYI - GÜLNAME PAÇA / BURSADA BUGÜN
İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Albayrak, Bursa'nın depreme hazır olup olamadığıyla ilgili yaptığı açıklamada, "Şehirlerimizde oldukça önemli oranda kaçak yapı stoğumuz var. Maalesef hala olduğu gibi duruyor ve insanlarımız bunların içinde yaşamaya devam ediyor, bunlar çok büyük risk barındıran mühendis eli değmemiş yapılardır, dolayısıyla bunlar çok büyük sıkıntılar yaşatacaklardır. Bunların depreme dayanıklı hale getirilmeleri yolundaki adımlar henüz atılamadı" ifadelerini kullandı.
Depreme hazırlığın; deprem öncesi, deprem esnası ve depremden sonraki hazırlıklar olarak 3 aşaması olduğunu söyleyen Başkan Albayrak; "Bizim deprem öncesi hazırlık aşamasında ciddi sorunlarımız var, bu hazırlıkların tamamlanması öncelikle okullarda öğrencilere verilen eğitimlerle, daha sonra vatandaşın gerek sosyal medya, gerek diğer medya kuruluşları aracılığıyla bilinçlendirilmesiyle mümkün" dedi.

"HER BİNA YIKILIP YENİDEN YAPILMAK ZORUNDA DEĞİL"
Kentsel dönüşümde yanlış bir yol izlediğini belirten Albayrak; "Her bina yıkılıp yeniden yapılmak zorunda değil. Kentsel dönüşüm bütün binaların yıkılıp yeniden yapılmasını öngörüyor. Bunu doğru bulmuyoruz. Eski ve depreme dayanaksız yapılar iyileştirilerek sağlamlaştırılabilir. Mevcut yapılarımızda küçük dokunuşlarla güçlendirilebilecek bir sürü yapı var. Bunun için teknik alt yapımız var, İnşaat Mühendisleri Odası olarak 'güçlendirme' kavramını gündeme taşımak istiyoruz" vurgusunu yaptı.
TOPLANMA ALANLARI YETERSİZ!
Başkan Mehmet Albayrak, toplanma alanları ile ilgili "Şehrimizde deprem anında toplanma noktalarının tespit edilmesi, vatandaşlara ezberletilmesi gerek. Bursa'da yeteri kadar toplanma bölgesi olduğunu düşünmüyoruz. Her boş alana bina yapılması gerekmiyor" şeklinde konuştu.
Albayrak, "Depremden sonraki çalışmalarda çok iyi olduğumuzu açık yüreklilikle söyleyebilirim bu anlamda hiçbir eksiğimiz yok ama bu duruma gelmeden önlem almamız gerektiğini düşünüyorum" diyerek sözlerini noktaladı.