Bursa çölleşiyor!

Bursa çölleşiyor!

Bursa'da çiftçi isyanda. Gürsu Ovasında 2 bin 500 çiftçi ailesinin ağırlığı meyvecilik ile geçiniyor. Ülke ekonomisine yaklaşık 800 milyon liralık yapmış olduğu ihracatla önemli bir kaynak sağlayan ilçe ile özdeşleşen Deveci-Santa Maria Armutları ile Washinton Şeftalileri, son beş yıldır istenildiği oranlarda çiftçilere para kazandırmadığı, soğuk hava depolarında kendilerine yer bulamadığı için tarlalardan sökülmeye başlandı.

2017.11.27 12:34 - Son Güncellenme: 2017.11.27 12:34 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
A
Bursa çölleşiyor!

Demokrat Parti Bursa İl Yönetimi, ilçe başkanı Hasan Arat'ı ziyaret ettiğinde, bu konunun gündeme gelmesi üzerine, il sekreteri Yaşar Yanıklar ve yönetim kurulu, ziyaret ettikleri çiftçilerin, tarlalardan ağaçlarını bizzat kestiklerini görünce şok oldu.  Yanıklar; "İl başkanımız Ali Biliz'i vekaletten geldiğimiz CHP Gürsu ilçe kongresi sonrası, ilçe başkanımız Hasan Arat'ın tarım sahaları için hazırlamış olduğu raporu okuyunca böyle bir iddia ile karşılaşınca şaşırdık. Yerinde görmek istedik. 45 bin dönümde meyve ağaçları birer, ikişer sökülmeye başlanmış. 300 dönümde ise tamamen sökülmüş. Sebebi ekonomik getirisi. Bir kilo meyve için 1 lira 15 kuruş masraf varken, çiftçi 8 sebepten 0,75 kuruş ortalamaya satmak zorunda bırakılıyor. Bursa'nın çölleşmesi anlamına gelecek olan bu isyana sessiz kalmayacağız. Gerekli kamu kurumları ile istişarelere bugün itibari ile başladık" dedi.

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2017.11.27 12:34 - Son Güncellenme: 2017.11.27 12:34 - HABER MERKEZİ
A