Boris Johnson ABD vatandaşlığından ayrıldı

Boris Johnson ABD vatandaşlığından ayrıldı

New York doğumlu İngiltere Dışişleri Bakanı Boris Johnson, ABD vatandaşlığından ayrıldı.

2017.02.09 11:01 - Son Güncellenme: 2017.02.09 11:01 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
Boris Johnson ABD vatandaşlığından ayrıldı

İngiliz basınında yer alan haberlere göre, Johnson'ın adı, ABD Hazine  Bakanlığının yılda 4 kez yayımladığı "Vatandaşlıktan çıkmayı seçenler" listesinde  yer aldı.

Bakanlığın bugün yayımlayacağı 5 bin 411 kişilik listesinde ön adıyla  "Alexander Boris Johnson" olarak yer alan İngiliz bakanın, vatandaşlıktan geçen  yıl feragat ettiği ortaya çıktı.

New York'ta doğan ve 5 yaşına kadar ABD'de yaşayan Johnson geçen  yıllarda ABD vatandaşlığının getirdiği vergi yükümlülüklerinden yakınmıştı.  Johnson 2014'te kuzey Londra'daki evini satması nedeniyle tahakkuk eden vergiyi kamuoyu önünde eleştirmiş ve "fahiş" diye nitelendirmişti.

İngiliz basınındaki haberlere göre, Johnson ABD vergi yetkililerinin  baskısı sonucunda 50 bin ABD doları tutarındaki vergiyi ödemek zorunda  kalmıştı.

Johnson, ABD vatandaşlığından çıkmasıyla ilgili olarak henüz bir  açıklama yapmadı.

TÜRK KÖKENLİ BAKAN

Osmanlı  İmparatorluğu'nda Damat Ferit Paşa hükümetinde bakanlık  yapmış Ali Kemal Bey'in torununun oğlu olan Johnson,1964'te New York'ta doğdu.  Johnson, İngiltere'nin prestijli koleji Eton'da, ardından da Oxford  Üniversitesinde klasik diller eğitimi gördü. Times ve Daily Telegraph  gazetelerinde çalışan Johnson, 2001'de Muhafazakar Partiden milletvekili oldu.  Johnson, 2008-2016 yıllarında başkent Londra'nın belediye başkanlığını yaptı.

Geçen yıl yapılan referandumda İngiltere'nin Avrupa Birliği'nden (AB)  ayrılması (Brexit) için kampanya yürüten Johnson, referandumun ardından Theresa  May'in başbakanlığında kurulan yeni hükümette dışişleri bakanı olarak atandı.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2017.02.09 11:01 - Son Güncellenme: 2017.02.09 11:01 - HABER MERKEZİ
A