Bireysel Emeklilik Sistemi, 2.8 milyon kişiye ulaştı
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Bireysel Emeklilik Sistemi'nde (BES) 2 milyon 841 bin 684 katılımcı bulunduğunu açıkladı. Babacan, devlet katkısının başladığı Ocak 2013'ten itibaren katılımcı sayısının 575 bin arttığını da söyledi.
2013.07.31 14:10 - Son Güncellenme: 2013.07.31 14:11 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) 2.8 milyon kullanıcıya ulaştı. Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, CHP İzmir Milletvekili Musa Çam'ın yazılı soru önergesine verdiği yanıtta, bireysel emeklilikle ilgili kanunun 29 Haziran 2012 yılında yürürlüğe girdiğini anımsattı.
DEVLET KATKISIYLA PATLADI
Katkı paylarına devlet katkısı uygulamasına başlanan Ocak 2013 tarihinden itibaren katılımcı sayısında artışlar olduğunu belirten Babacan, 2012'nin ilk 27 haftalık döneminde katılımcı sayısının 209 bin 654 artış gösterdiğini belirtti. Babacan, 2013 yılının aynı döneminde sistemdeki katılımcı sayısının 574 bin 775 arttığını vurgulayarak, şu an BES'te 2 milyon 841 bin 684 katılmcı bulunduğunu kaydetti.
'STOPAJLAR ÖDENMEYE BAŞLADI'
Sistemden daha önce ayrılanların kesintilerinin ödeneceğinin karara bağlandığını ve anapara üzerinden alınan stopajların ödenmesine başlandığına işaret eden Babacan, şunları ifade etti: "İlgili vergi dairesinden alanın bilgiler çerçevesinde, 30 Nisan 2013 tarihi itibariyle yaklaşık 345 bin adet katılımcı bu haktan yararlanmak için başvurmuştur. Bununla birlikte, sözkonusu haktan yararlanmak için katılımcı başvurularının devam ettiği görülmüktedir."