Bir takımı az gol yemek mi, çok gol atmak mı şampiyon yapar?

Bir takımı az gol yemek mi, çok gol atmak mı şampiyon yapar?

Bir takımı hangisi şampiyon yapar? : Az gol yemek mi, çok gol atmak mı? Bu sorunun yanıtı bu sezon sonunda yeniden cevaplanacak. Ancak 10 yılın rakamları, "çok gol atan" diyor. Yani Beşiktaş bu anlamda önde...

2016.04.26 18:20 - Son Güncellenme: 2016.04.26 18:24 - Spor - HABER MERKEZİ
A
Bir takımı az gol yemek mi, çok gol atmak mı şampiyon yapar?

Süper Lig'de şampiyon 4 hafta sonra belli olacak. Mevcut gol istatistiklerine göre, Beşiktaş'ın Avrupa'daki diğer lider takımlara göre çok fazla gol yemesi eleştiriliyor.

32 golle, maç başına 1.07 gol yeme ortalaması olan Beşiktaş, ligde en az gol yiyen 4. takım durumunda. Ancak 66 golle de ligin en çok gol atan ekibi. Takipçisi Fenerbahçe ise 30 haftada yediği 22 golle, ligin en az gol yiyen ekibi durumunda. Ancak sarı lacivertliler de 48 golle ligin en çok gol atan 4. takımı.

Çok gol atan mı, az gol yiyen mi şampiyon olur?
Son 10 yılda Türkiye'de ligin az gol yiyen takımlarının değil, çok gol atan takımlarının şampiyon olduğu görülüyor.

Ligin en az gol yiyen takımları 10 sezonda 5 kez şampiyonluk ipini göğüsledi. Ancak bu şampiyonluklardan ikisinde de şampiyon takım zaten en çok gol atan takım oldu. 

Son 10 yılda 8 kez, en çok gol atan takım şampiyon oldu. Bu tabloya göre, Beşiktaş'a gol atma istatistiğini sürdürmesi şampiyonluk getirebilir. Tabii ki Fenerbahçe de az gol yiyen takımların şampiyonluklarına bir yenisini ekleyebilir. Ancak istatistikler, çok gol atan takımların şansının yükseldiğini gösteriyor.

İşte son 10 yılın şampiyonluk ve gol atma-yeme rakamları;

2014-2015 Sezonu 
Şampiyon: Galatasaray 60 gol attı - 35 gol yedi
Ligin En çok Gol atan takımı: 1. Galatasaray ve 2. Fenerbahçe (60)
Ligin En az Gol yiyen takımı:  2. Fenerbahçe (29)

2013-2014 Sezonu 
Şampiyon: Fenerbahçe 74 gol attı - 35 gol yedi
Ligin En çok Gol atan takımı: 1. Fenerbahçe (74)
Ligin En az Gol yiyen takımı:  2. Galatasaray (32)

2012-2013 Sezonu 
Şampiyon: Galatasaray 66 gol attı - 35 gol yedi
Ligin En çok Gol atan takımı: 1. Galatasaray (66)
Ligin En az Gol yiyen takımı:  1. Galatasaray (35)

2011-2012 Sezonu (Süper Final hariç 34 maç için)
Şampiyon: Galatasaray 69 gol attı - 24 gol yedi
Ligin En çok Gol atan takımı: 1. Galatasaray (69)
Ligin En az Gol yiyen takımı:  1. Galatasaray (24)

2010-2011 Sezonu 
Şampiyon: Fenerbahçe 84 gol attı - 34 gol yedi
Ligin En çok Gol atan takımı: 1. Fenerbahçe (84)
Ligin En az Gol yiyen takımı:  2. Trabzonspor (23)

2009-2010 Sezonu
Şampiyon: Bursaspor 65 gol attı - 26 gol yedi
Ligin En çok Gol atan takımı: 1. Bursaspor (65)
Ligin En az Gol yiyen takımı:  4. Beşiktaş (25)

2008-2009 Sezonu
Şampiyon: Beşiktaş 60 gol attı - 26 gol yedi
Ligin En çok Gol atan takımı: 1. Beşiktaş ve 4. Fenerbahçe (60)
Ligin En az Gol yiyen takımı:  7. Kayserispor (26)

2007-2008 Sezonu
Şampiyon: Galatasaray 64 gol attı - 23 gol yedi
Ligin En çok Gol atan takımı: 2. Fenerbahçe (72)
Ligin En az Gol yiyen takımı:  1. Galatasaray (23)

2006-2007 Sezonu
Şampiyon: Fenerbahçe 65 gol attı - 31 gol yedi
Ligin En çok Gol atan takımı: 1. Fenerbahçe (65)
Ligin En az Gol yiyen takımı:  1. Fenerbahçe (31)

2005-2006 Sezonu
Şampiyon: Galatasaray 82 gol attı - 34 gol yedi
Ligin En çok Gol atan takımı: 2. Galatasaray (90)
Ligin En az Gol yiyen takımı:  1. Galatasaray ve 2. Fenerbahçe  (34)

Diğer Spor Haberleri için tıklayın


2016.04.26 18:20 - Son Güncellenme: 2016.04.26 18:24 - HABER MERKEZİ
A