Bal can aldı
İzmir'de, az yendiğinde şifa, çok yendiğinde ise zehirlenmeye sebep olan "deli bal" yiyen yaşlı çift zehirlendi.
2013.04.02 16:18 - Son Güncellenme: 2013.04.02 16:25 - Güncel - HABER MERKEZİ
Evde bulunan kavanozdaki balı yiyen Işık çifti zehirlendi. Hastaneye kaldırılan Çetin Işık, bütün müdahalelere rağmen hayatını kaybetti. Eşininse hayati tehlikesinin bulunduğu, halen yoğum bakımda olduğu öğrenildi.
FAZLA MİKTARDA YEDİLER
Evdeki deli balı, oğullarının kanser olan eşinin tedavisi amacıyla aldığı, bundan haberi olmayan yaşlı çiftin, çok az yenmesi gereken balı fazla miktarda yediği için zehirlendiği iddia edildi. Hayatını kaybeden Çetin Işık'ın cenazesi, toprağa verilmek üzere Balıkesir'e gönderildi.
Özellikle Karadeniz Bölgesi'nde, 800 metre yükseklikteki ormanlık alanlarda doğal olarak bulunan, literatürdeki adı 'rhododendron pontica' olan ve halk arasında 'dağ gülü' adlı bitkinin nektarından üretilen deli balın, bir çay kaşığından fazla yenmesi zehirlenmeye sebep olabiliyor