Bakan Yıldırım: "4.5G'ye dikkat edin, cebiniz yanmasın!"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, yarın sabah hayatımıza girecek olan 4.5G teknolojisiyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Yarından itibaren mobilde internet hızının 10 kat artacağını söyledi ve ekledi: "Yalnız internete hızlı bağlanayım derken dikkat etmek de gerek, yoksa yüksek fatura ödemek kaçınılmaz olur."
2016.03.31 11:18 - Son Güncellenme: 2016.03.31 11:55 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
İLGİLİ VİDEO
Binali Yıldırım: Hız çok yüksek, gençlere bir uyarım cepleri yakabilir
İLGİLİ VİDEO
Japonların 5G testi dudak uçuklattı!
İLGİLİ VİDEO
Vodafone, 4.5G'yi tanıttı
Bakan Yıldırım, 4.5G ile ilgili şu açıklamalarda bulundu:
"2023'e geldiğimizde 4,5G nüfus olarak yüzde 95'i kapsayacak hale gelecek. Vatandaşlarımızın şunu bilmesinde fayda var, bugünden yarına her tarafta 4,5G çekecek diye düşünmesinler. Çekim gücü hızı peyderpey artmış olacak. Bunun asıl faydası ekonomiye kalkınmaya olacak. Zamanında elde edilemeyen erişilemeyen bilgi sizin birçok fırsatı kaçırmanıza sebep olabilir. O bakımdan 4,5G hız artışı yanında ekonominin daha fazla büyümesi kalkınma hedeflerinin daha kısa zamanda gerçekleştirilmesi bakımından da önemli bir adımdır."
4.5G ile birlikte 5G'ye bir adım daha atılacağını dile getiren Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:
4.5G teknolojisi ile 5G'ye bir adım daha atmış olacağız. 3G'ye göre 4.5G 10 kat daha fazla hız sunuyor. 4.5G hız artışı yanında ekonominin daha fazla büyümesini, kalkınma hedeflerinin daha kısa sürede gerçekleştirilmesini sağlaması bakımından önemli bir adım. Bu 4.5G ile ilgili süreç geçtiğimiz yıl içinde hızlandı ve 26 Ağustos'ta ihalesi gerçekleştirildi. 4.5G'nin gerçekleştirilmesi için BTK çok titiz bir çalışma yaptı. Mevcut iletişim sektörünü değerlendirerek nasıl bir model ortaya koyarsak en adil rekabetçi ortamı yaratırız diye düşündü. Güzel bir yarışmayla da süreç tamamlandı."
4.5G için gençleri de uyarmayı ihmal etmeyen Yıldırım, internete hızlı bağlanayım derken faturaların kabarabileceğine dikkat çekti ve tedbirli olunmasını önerdi.

4.5G yarın Türkiye'de kullanıma giriyor. Mobil internet hızını gözle görülür bir biçimde hızlandıracak olan bu yeni teknolojiye geçmek için yapmanız gereken işlemler ise oldukça basit. Henüz otomatik geçiş onayı alamayan 4.5G'ye geçmek için atmanız gereken adımları sizler için derledik.
İşte adım adım 3G'den 4.5G'ye geçiş rehberi...
4.5G'YE GEÇİŞ NASIL OLACAK?
2G'den 3G'ye geçişte çok yüksek oranda veri kullanımı olacağı için onay şartı aranmıştı. 3G'den 4.5G'ye geçişte benzer bir durumun yaşanmayacağını belirten operatörler Bilgi İletişim Kurumu'ndan otomatik geçiş talebinde bulundu. Ancak BTK kararını henüz vermedi. Bu nedenle 4.5G'ye geçmek için operatörünüze onay vermeniz gerekiyor.
4.5G'ye geçmek için operatörünüze onay verdikten sonra izlemeniz gereken adımlar ise oldukça basit. 1 Nisan'da 4.5G Türkiye'de kullanıma girdikten sonra akıllı telefonunuzun "ayarlar" kısmından 4.5G'yi işaretlemeniz gerekiyor.
AKILLI TELEFONUNUZ 4.5G İLE UYUMLU MU?

4.5G İÇİN SIM KART DEĞİŞKLİĞİ ÜCRETLİ Mİ?
4.5G'yi telefonunuzda kullanmak için özel bunu destekleyen bir SIM karta sahip olmanız gerekiyor. Eğer SIM kartınız 4.5G'ye uyumlu değilse değiştirmek zorundasınız. Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone sim kartlarını şimdilik ücretsiz olarak değiştiriyor.
4.5G FATURANIZA NASIL YANSIYACAK?
Pek çok kullanıcının aklındaki sorulardan bir başkası ise 4.5G'nin telefon faturalarına nasıl yansıyacağı. 4.5G ile faturalar artacak diyebiliriz. Çünkü daha çok veri harcayacağımız için daha yüksek kotalı internet paketleri satın alacağız. Bunun için size önerimiz faturanızın kabarmaması için "Veri Kullanım Hesaplayıcı" hizmetinden faydalanmanız.
4.5G NEDİR?
Telekomünikasyon'da dördüncü nesil kablosuz telefon teknolojisi 4G, ilk olarak 2007 yılında Güney Kore'de kullanılmaya başladı, şu anda ise 50'ye yakın ülkede hizmet veriyor.