Bakan Suzuki 'Kara Pazartesi'yi değerlendirdi

Bakan Suzuki 'Kara Pazartesi'yi değerlendirdi

Japonya Maliye Bakanı Shunichi Suzuki, 37 yıl sonra yaşanan "Kara Pazartesi"ne ilişkin açıklamalarda bulundu.

2024.08.05 23:20 - Son Güncellenme: 2024.08.05 23:20 - Ekonomi - HALKTV
A
Bakan Suzuki 'Kara Pazartesi'yi değerlendirdi

Tokyo Menkul Kıymetler Borsası (Nikkei 225) senedi endeksi, son 37 yılın en kötü gününü yaşadı. "Kara Pazartesi" olarak adlandırılan bu gelişmenin yendeki yükselişin tetiklediği yoğun satışlardan dolayı kaynaklandığı açıklandı.   Japonya Maliye Bakanı Shunichi Suzuki, 37 yıl sonra yaşanan Kara Pazartesi'ye ilişkin yaptığı açıklamada hisse fiyatlarının piyasalar tarafından belirlendiğini belirterek, Nikkei'nin bu yıl tüm kazanımlarını geri verdiğini ve geçen ay rekor seviyeye ulaştığından bu yana yüzde 25'ten fazla düşüş göstererek "ayı" piyasasına girdiğini vurguladı. Suzuki, hükümetin böyle bir durumda sakin karar vermesinin çok önemli olduğuna dikkat çekerek, "Ekonominin kademeli olarak iyileşmesini bekliyoruz" diye konuştu.

Diğer Ekonomi Haberleri için tıklayın


2024.08.05 23:20 - Son Güncellenme: 2024.08.05 23:20 - HALKTV
A