Azerbaycan D-8'e üye oldu
Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı, Azerbaycan'ın, D-8 Teşkilatına üye olduğunu duyurdu.
2024.12.19 16:24 - Son Güncellenme: 2024.12.19 16:24 - Dünya - AA
Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı'dan yapılan açıklamada, Mısır'ın başkenti Kahire'de düzenlenen Gelişen Sekiz Ülke (D-8)Teşkilatı 11. Zirve Toplantısı'nda Azerbaycan'ın, bu Teşkilata oybirliğiyle üye kabul edildiği duyuruldu.
D-8'in kurulduğu günden bugüne kadar ilk kez yeni üye alarak genişlediği belirtilen açıklamada, dünya Müslümanlarının yüzde 60'ını oluşturan ve büyük ekonomik potansiyele sahip, "İslam Sekizlisi" olarak adlandırılan D-8'e üyeliğin Azerbaycan'ın uluslararası dünyada artan nüfuzunun ve bu ülkeye duyulan güvenin açık örneği olduğu kaydedildi.