Aylarca nükleer enerjisiz kalacak

Aylarca nükleer enerjisiz kalacak

Japonya'da çalışır durumdaki son nükleer reaktörün bakım için kapatılacağı açıklandı.

2013.09.15 22:20 - Son Güncellenme: 2013.09.15 22:21 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
Aylarca nükleer enerjisiz kalacak

Kansai Elektrik Güç Şirketi'nden yapılan açıklamada, Japonya'nın batısında bulunan Ohi tesislerindeki 4 numaralı reaktörün kapatılması için bugün işlemlere başlanacağı, reaktörün yarından itibaren elektrik üretimine son vereceği belirtildi. Japonya'da, 2011'de meydana gelen deprem ve tsunami felaketi nedeniyle Fukuşima Nükleer Santralı'ndaki reaktörlerin zarar görmesinden sonra santraller bakım için ya da güvenlik endişelerinden ötürü kapatılmış ve açılmamıştı. Fukuşima Nükleer Santralı'nın işletmecisi Tokyo Elektrik Enerji (TEPCO), Ohi'deki reaktörün geçen yıl Temmuz'da yeniden açılmasına izin vermişti. Deprem ve tsunami felaketinden önce, nükleer santraller Japonya'nın elektriğinin yaklaşık dörtte birini üretiyordu.

 

 

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2013.09.15 22:20 - Son Güncellenme: 2013.09.15 22:21 - HABER MERKEZİ
A