Aydın'da 15 günlüğüne açan endemik bitki için jandarma nöbet tutuyor!

Aydın'da 15 günlüğüne açan endemik bitki için jandarma nöbet tutuyor!

Aydın'ın Koçarlı ilçesinde, yağmurlar sonrası 15 günlük sürede açan endemik bitki türü jandarma ekipleri tarafından kontrol edilirken, çiçeği koparmanın cezasının ise 387 bin 141 lira olduğu öğrenildi.

2024.11.24 11:46 - Son Güncellenme: 2024.11.24 11:47 - Güncel - İHA
A
Aydın'da 15 günlüğüne açan endemik bitki için jandarma nöbet tutuyor!

Aydın İl Jandarma Komutanlığı Çevre, Doğa ve Hayvanları Koruma Tim Komutanlığınca Koçarlı Mersinbelen sınırları içerisinde yetişen endemik bitki türünden Sultan Çiğdemi (Crocus Nerimaniae-Yayılış alanı Yunan adaları olan) koparılması ve zarar verilmesi durumunda 2872 sayılı Çevre Kanunun madde 20 K bendi gereğince 387 bin 141 lira idari para cezası olduğu hususunda vatandaşlara yönelik olarak gerekli bilgilendirme yapıldı.

Sultan Çiğdemi bitkisi çiçeklenme dönemi olan sonbaharda ilk yağmurla sadece 15 gün açtığı ifade edildi. Endemik bitki türlerinin korunmasına yönelik bilgilendirme ve koruma faaliyetlerinin jandarma ekipleri tarafından devam edeceği öğrenildi.

Diğer Güncel Haberler için tıklayın


2024.11.24 11:46 - Son Güncellenme: 2024.11.24 11:47 - İHA
A