Avrupa'dan şeker ithalatında yeni dönem

Avrupa'dan şeker ithalatında yeni dönem

AB menşeli 80,000 ton şeker ithalatında yüzde 50 olan gümrük vergisi, yaşanan üretim düşüşünün telafisi için 2016'da sıfıra çekildi.

2016.04.08 15:39 - Son Güncellenme: 2016.04.08 15:39 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
A
Avrupa'dan şeker ithalatında yeni dönem

Avrupa Birliği menşeli 80,000 ton şeker ithalatında yüzde 50 olarak uygulanangümrük vergisi, olumsuz iklim koşullarıyla üretiminde yaşanan düşüşün etkisini telafi için sıfıra çekildi.

Ekonomi Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, "AB menşeli 80,000 tonluk şekere ilişkin tarife kontenjanı ithalatında uygulanan yüzde 50 oranındaki gümrük vergisi 2016 yılına münhasıran yüzde 0 seviyesine çekilmiştir. Bu kapsamda, olumsuz iklim koşulları nedeniyle şeker üretiminde yaşanan düşüşün piyasa etkileri telafi edilmiş olacaktır" denildi.

Söz konusu karar bugünkü Resmi Gazete'de yayımlandı.

Diğer Ekonomi Haberleri için tıklayın


2016.04.08 15:39 - Son Güncellenme: 2016.04.08 15:39 - HABER MERKEZİ
A