Avrupa'da yılda 22 milyon ton yemek çöpe gidiyor

Avrupa'da yılda 22 milyon ton yemek çöpe gidiyor

Avrupa Komisyonu'nun görevlendirdiği uzmanlarca yapılan bir araştırma, 6 Avrupa ülkesinde toplamda 22 milyon ton yiyeceğin çöpe gittiğini ortaya koydu.

2015.08.12 15:00 - Son Güncellenme: 2015.08.12 15:01 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
Avrupa'da yılda 22 milyon ton yemek çöpe gidiyor

Uzmanlar, İngiltere, Hollanda, Danimarka, Finlandiya, Almanya ve Romanya'nın gıda israfına ilişkin 6 ulusal araştırmanın verilerini inceledi.

     
Araştırma, en fazla israfı İngiltere'nin yaptığını, Romanya'nın ise en az yiyeceği çöpe atan ülke olduğunu gösterdi.

57 KİLOMETRE KÜP SU DEMEK
     
En fazla çöpe atılan yiyeceklerin başında meyvenin geldiği vurgulanan araştırmada, bunu, sebzeler, tahıl ürünleri ve etin izlediği belirtildi.
     
İsrafın yüzde 80'inin önlenebilir olduğuna da dikkati çeken uzmanlar, 22 milyon ton gıda israfının her yıl 57 kilometre küp su kaybına denk geldiğini açıkladı.
     
Araştırmanın sonuçları "Environmental Research Letters" dergisinde yayımlandı.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2015.08.12 15:00 - Son Güncellenme: 2015.08.12 15:01 - HABER MERKEZİ
A