Aşırı ilaç kullanımı bakın neye neden oluyor?

Aşırı ilaç kullanımı bakın neye neden oluyor?

Uzmanlar, sık ilaç kullanmanın baş ağrılarını daha da arttıracağı uyarısında bulunuyor.

2014.10.13 09:44 - Son Güncellenme: 2014.10.13 09:44 - Sağlık - HABER MERKEZİ
A
Aşırı ilaç kullanımı bakın neye neden oluyor?

Türk Nöroloji Derneği Yönetim Kurulu Üyesi, Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Nöroloji Kliniği Eğitim Sorumlusu Doç. Dr. Levent Ertuğrul İnan, baş ağrısı çekenlerin ayda 10'dan fazla ağrı kesici ya da migren ilacı kullanmasının, ağrının sıklaşması riskini artırabileceği uyarısında bulundu.İnan, Türkiye'de toplumun yaklaşık yüzde 16'sında migren, yüzde 35'inde de "gerilim tip" baş ağrısı görüldüğünü söyledi. Migren ve gerilim tip baş ağrısının daha çok kadınlarda görüldüğünü kaydeden İnan, özellikle 20-40 yaş arasındaki kadınların daha sık ağrı çektiğini belirtti.Aniden başlayan, önceki ağrılara benzemeyen, gittikçe şiddetlenen, ateş, kuvvetsizlik, çift görme, görme kaybı, şuur değişiklikleri gibi belirtiler ile bulantı ve kusmanın giderek arttığı baş ağrılarının tehlikeli olabileceğine işaret eden İnan, bu tip ağrılarda oyalanmadan doktora başvurulması gerektiğini bildirdi

Diğer Sağlık ve Beslenme Haberleri için tıklayın


2014.10.13 09:44 - Son Güncellenme: 2014.10.13 09:44 - HABER MERKEZİ
A