Aşiret Devrimcileri ile IŞİD'in yolları ayrıldı

Aşiret Devrimcileri ile IŞİD'in yolları ayrıldı

Kısa süre öncesine kadar Irak ordusuna karşı birlikte savaşan Aşiret Devrimcileri ile IŞİD, düşman oldu. Devrimcilerin 30 IŞİD militanını öldürdüğü ileri sürüldü.

2014.08.22 10:09 - Son Güncellenme: 2014.08.22 10:09 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
Aşiret Devrimcileri ile IŞİD'in yolları ayrıldı

Irak'ta, terör örgütü Irak Şam İslam Devleti (IŞİD) ile  çatışmaya başlayan Aşiret Devrimcileri'nin biri üst düzey yetkili olmak üzere 30  militanı öldürdüğü belirtildi.

Enbar İl Meclis Başkanı Sabah Kerhut, AA muhabirine yaptığı  açıklamada, Felluce kentine 13 kilometre mesafedeki El-Kerame ilçesinde Aşiret  Devrimcileri'nin ilk kez IŞİD'e karşı çatıştığını söyledi.

Kerhut, çatışmalar sırasında terör örgütü elebaşlarından Ebu Sabit  el-Cumeyli'nin de aralarında bulunduğu 30 IŞİD mensubunun öldürüldüğünü kaydetti.

Yerel kaynaklardan alınan bilgiye göre, birkaç gün öncesine kadar  Aşiret Devrimcileri ve IŞİD, Irak ordusuna karşı savaşıyordu. Ancak IŞİD'in  fikirlerini empoze girişimlerinden rahatsız olan Aşiret Devrimcileri ve terör  örgütü arasında anlaşmazlık çıktı. Anlaşmazlıkların çatışmaya dönüşmesinin  ardından Aşiret Devrimcileri, Enbar'daki yerel hükümetin yanında yer aldı.

Geçen yıl eski Irak Başbakanı Nuri el-Maliki'nin politikalarına karşı  aralıksız eylemler yapan Sünni aşiret mensuplarına "Aşiret Devrimcileri" deniyor.

 

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2014.08.22 10:09 - Son Güncellenme: 2014.08.22 10:09 - HABER MERKEZİ
A