Apple AR-GE'ye az mı harcıyor?

Apple AR-GE'ye az mı harcıyor?

Apple'ın bu yıl AR-GE için gelirinin yalnızca yüzde 3'ünü harcadığı ortaya çıktı

2013.11.05 12:38 - Son Güncellenme: 2013.11.05 12:38 - Teknoloji - HABER MERKEZİ
A
Apple AR-GE'ye az mı harcıyor?

 

Apple yenilikçi bir firma mı? İlginçtir ki, nesnel olan bu sorunun yanıtı genellikle öznel bir yanıt alıyor. Her ne kadar AR-GE Apple için ikinci planda olsa da, yenilikçilik ile AR-GE arasındaki ilişki Apple'da alışılagelmişin dışında bir anlayışla yorumlanıyor.Dünyanın en değerli markası Apple, AR-GE için gelirinin yalnızca yüzde 3'ünü harcıyor.

Apple geçtiğimiz yıl AR-GE için 3,381 milyar dolar harcadı. 2013′te bütçesel olarak yüzde 32 artış yaşayan firma, bu yıl AR-GE faaliyetleri için 4,475 milyar dolar yatırım yaptı. 4,475 milyar dolarlık AR-GE yatırımı Apple'ın gelirinin (aşağı yukarı) %3′üne denk geliyor. Akla ilk gelen şey, Apple'ın Tim Cook yönetiminde Steve Jobs'lı dönemlere kıyasla daha az AR-GE yatırımı yaptığı olabilir. Ancak hayır, bu doğru değil.

Apple'ın AR-GE harcamaları Microsoft'tan az, Microsoft bu yıl AR-GE için 78 milyar dolar harcadı. Arada gerçekten çok ama çok büyük bir uçurum var. Bunun sebebinin, Steve Jobs'ın Apple'a aşıladığı AR-GE anlayışı olduğunu düşünüyoruz. Jobs bu anlayışı şu şekilde açıklıyor: "İnovasyonun AR-GE'ye ne kadar para harcadığınız ile bir alakası yok... Bu para ile ilgili değil. Bu, yanındaki insanlar, nasıl öncülük edildiği ve ne kadar anladığınız ile alakalı."

Diğer Teknoloji ve Bilim Haberleri için tıklayın


2013.11.05 12:38 - Son Güncellenme: 2013.11.05 12:38 - HABER MERKEZİ
A