Anneler dikkat!

Anneler dikkat!

Bebeklere yanlış zamanda katı yiyecek verilmeye başlandığında onlarda diyabet hastalığının gelişme riskini artırdığı ileri sürüldü.

2013.07.10 07:46 - Son Güncellenme: 2013.07.10 07:47 - Sağlık - HABER MERKEZİ
A
Anneler dikkat!

Yanlış zamanda katı yiyecek verilmeye başlanması ile diyabet hastalığı arasında bir ilişki olduğu belirtildi. Uzmanlar bebeklere katı yiyecek verilmesinin zamanlamanın çok önemli olduğunu söyledi. Yapılan araştırmada bebeklerde yanlış zamanda katı gıdaya başlanması ile tip-1 diyabet hastalığı gelişimi arasında bir bağ olduğu ortaya çıktı.

Cleveland Çocuk Kliniği'nden çock hastalıkları uzmanı Dr. Deb Lonser "Katı yiyeceklerde besin değeri düşük ama kalorile yüksek olabiliyor. Yani bebeklerde obezite riskini artırıyor, Alerji ve egzamaya neden olabiliyor" dedi. Lonser bu faktörlerin yaş ilerledikçe diyabet riskini artırdığına dikkat çekti.

Colorado Üniversitesi'nden uzmanlar 1800 bebeğin beslenme uygulamasını takip etti. 4 aydan küçük ve 6 aydan büyük bebeklere verilen katı yiyeceklerin diyabet geliştirme riskinin yüksek olduğu belirtildi.

Uzmanlar, bebekler anne sütüyle beslenirken 4 ila 6 ay arasında katı yieyeceklere başlanmasının en doğru zamanlama olduğunu ileri sürdü. Dr. Lonzer en iyi seçeneğin annelerin kendi doktorlarıyla konuşması olduğuna parmak bastı. Ancak yanlış zamanda başlanılan katı yiyecek uygulamasının tip-1 diyabet riskini artırdığı vurgulandı.

Diğer Sağlık ve Beslenme Haberleri için tıklayın


2013.07.10 07:46 - Son Güncellenme: 2013.07.10 07:47 - HABER MERKEZİ
A