Ankara Valiliği kuduz köpeklerle ilgili teyakkuza geçti
Ankara Valiliği karantina bölgesinden kaçırıldığı söylenen olası kuduz köpeklerle ilgili teyakkuza geçti. Kuduz köpekleri kaçıranlar gözaltına alındı. Gözaltına alınan iki kişi tutuklama talebiyle hakimliğe sevk edildi. Ankara Valiliği, tespit edilen hayvanların, veteriner hekimlerin gözetiminde karantinaya alındığını bildirdi.
2024.06.09 23:54 - Son Güncellenme: 2024.06.10 14:53 - Güncel - SOSYAL MEDYA
Sosyal medyada bir kullanıcı, Şanlıurfa'daki barınaktan çok sayıda sokak köpeğini aracına alarak Ankara'ya doğru götürdüğünü söyleyen bir video paylaştı. Ankara Valiliği de 'hastalık taşıyan köpeklerin Ankara'ya getirildiği' yönündeki iddiaların ardından açıklama yaptı. Valilik iddiaların ihbar kabul edildiğini ve ilgili tüm birimlerin teyakkuza geçirildiğini bildirdi.
Şanlıurfa'nın Eyyübiye ilçesinde, 2 sahipsiz köpekte kuduza rastlanması üzerine 2 mahallede karantina uygulaması başlatılmıştı. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi olayın ardından yaptığı açıklamada "Karantina bölgesinde veteriner eşliğinde toplanan sokak hayvanları rehabilitasyon merkezlerimize getirilerek özel alanlara alınmıştır. Karantina sürelerinin tamamlanmasıyla kısırlaştırma ve rehabilite süreçleri başlatılacaktır." ifadelerini kullanmıştı.

SOSYAL MEDYADA GÜNDEM OLDU
Sosyal medyada 'Köpekvelisi' adını kullanan bir kullanıcı paylaştığı videoda bölgedeki barınaktan aralarında hasta olan 3 tane yasaklı ırk köpeğin de bulunduğu, 35 tane sokak köpeğini aracına alarak Ankara'ya doğru götürdüklerini söylemişti.
Sosyal medyada gündem olan video ve iddiaların ardından Ankara Valiliği harekete geçti.
VALİLİK HAREKETE GEÇTİ
İddiaların ihbar kabul edildiğini ve ilgili tüm birimlerin teyakkuza geçirildiğini bildirilen açıklamada şunları kaydedildi:
"Hastalık taşıyan köpeklerin ilimize getirildiğine dair iddialar ihbar kabul edilerek, Valiliğimizce, kolluk kuvvetlerimiz ve Tarım İl Müdürlüğümüz başta olmak üzere tüm birimlerimiz teyakkuza geçirilmiştir. Vatandaşlarımızın sağlığına ve diğer canlıların hayat hakkına yönelik her türlü hareket ve uygulamalarla sonuna kadar mücadele etmekte kararlıyız."
GÖZALTINA ALINDILAR
Ankara Valiliği yeni açıklama yaparak, "İlimize getirilen hastalıklı köpekler konusuyla ilgili Emniyet Güçlerimizin yaptığı çalışmalar sonucu bulundukları yer tespit edilen hayvanlar, veteriner hekimlerimizin gözetiminde karantinaya alınmıştır. Söz konusu hayvanları İlimize yönlendiren ve getiren kişiler yakalanarak Cumhuriyet Başsavcılığımızın talimatları doğrultusunda gözaltına alınmış ve haklarında yasal işlemlere başlanılmıştır. Kamuoyuna saygıyla duyurulur." ifadelerini kullandı.
TUTUKLAMA TALEBİ
Şüphelilerin emniyetteki işlemlerin ardından Ankara adliyesine getirildi.
Soruşturmayı yürüten cumhuriyet savcısına ifade veren şüpheliler, "Bulaşıcı hastalıklara ilişkin tedbirlere aykırı davranma" ve "hayvanları koruma kanununa muhalefet" suçlarından tutuklama talebiyle Nöbetçi Sulh Ceza Hakimliğine sevk edildi.