Alper Gezeravcı Türkiye'ye döndü

Alper Gezeravcı Türkiye'ye döndü

Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı'yı taşıyan uçak Esenboğa Havalimanı'na indi.

2024.02.12 10:45 - Son Güncellenme: 2024.02.12 11:07 - Güncel - HABER MERKEZİ
A
Alper Gezeravcı Türkiye'ye döndü

Türkiye'nin tarihi uzay misyonu başarıyla tamamlandı.

Alper Gezeravcı ve beraberindeki 3 astronottan oluşan Axiom-3 mürettebatını taşıyan Dragon uzay aracı, 10 Şubat'ta ABD'de Florida açıklarına indi.

Sağlık kontrolleri tamamlanan Gezeravcı'nın bugün Türkiye'ye döndü. 

Gezeravcı'yı, Esenboğa Havalimanı'nda Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, yanındaki 13 çocukla birlikte karşıladı.Uçaktan elindeki Türk bayraklarıyla inen Gezeravcı, kendisini karlılaşan çocuklarla tek tek görüştü.

Karşılamada, Türkiye Uzay Ajansı (TUA) Başkanı Yusuf Kıraç, Türkiye'nin ikinci astronotu Tuva Cihangir Atasever ve yetkililer hazır bulundu.

 

Diğer Güncel Haberler için tıklayın


2024.02.12 10:45 - Son Güncellenme: 2024.02.12 11:07 - HABER MERKEZİ
A