ABD: "Kuzey Kore, plütonyum reaktörünü faaliyete geçirdi"

ABD: "Kuzey Kore, plütonyum reaktörünü faaliyete geçirdi"

ABD Ulusal İstihbarat Direktörü James Clapper, Kuzey Kore'nin, nükleer silah üretiminde kullanılabilecek yakıt sahibi olmasına imkan veren plütonyum reaktörünü yeniden faaliyet geçirdiğini söyledi.

2016.02.09 20:05 - Son Güncellenme: 2016.02.09 20:08 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
ABD: "Kuzey Kore, plütonyum reaktörünü faaliyete geçirdi"

Amerikan Senatosu'nun Silahlı Hizmetler Komisyonu'nda konuşan Clapper, "Kuzey Kore'nin reaktörü bir süre önce faaliyete geçirdiğini ve bu sayede birkaç hafta ya da ay içerisinde plütonyum sahibi olabileceğini düşünüyoruz" dedi.

Kuzey Kore Pazar günü de kıtalararası uzun menzilli roket fırlatıp uzaya uydu gönderdiğini açıklamıştı.

Bu hareketi yasaklı füze teknolojisini deneme girişimi olarak gören ABD, Güney Kore ve Japonya Pyongyang yönetimine büyük tepki göstermişti.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2016.02.09 20:05 - Son Güncellenme: 2016.02.09 20:08 - HABER MERKEZİ
A