AB Komisyonu Almanya'ya dava açtı

AB Komisyonu Almanya'ya dava açtı

Avrupa Birliği Komisyonu, Alman hükümeti tarafından uygulamaya konulmak istenen yabancı araçlar için otoyol ücreti uygulamasını mahkemeye taşıdı. AB Komisyonu tarafından yapılan açıklamada, otoyol ücretinin sadece yabancı plakalı araçlardan alınacak olmasının ayrımcılık olduğu belirtilerek, konunun Avrupa Adalet Divanı'na götürüldüğü bildirildi.

2016.09.29 14:46 - Son Güncellenme: 2016.09.29 14:47 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
AB Komisyonu Almanya'ya dava açtı

Almanya Ulaştırma Bakanlığı, ülkedeki otoyol ve karayollarının yabancı plakalı araçlar için ücretli hale getirilmesi için yasa tasarısı hazırlamış ve Federal Parlamento'da kabul edilmişti. Yasaya göre, Almanya'da yaşayanlar dahil herkesten yıllık ortalama 74 Euro otoban ücreti alınması kararlaştırılmış, ancak Alman plakalı araçlardan alınan ücretin araç vergisinden düşürülmesi öngörülmüştü.

Federal Ulaştırma Bakanı Alexander Dobrindt'in ısrarla uygulamak istediği otoyol ücretinin sadece yabancı araçlardan alınacak olmasının AB hukukuna aykırı olduğu eleştirileri yapılmıştı.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2016.09.29 14:46 - Son Güncellenme: 2016.09.29 14:47 - HABER MERKEZİ
A