8 ayda satılan tüm otomobillerin sadece %3'ü krediyle alındı!
Bursada Bugün köşe yazarı Emre Özpeynirci sosyal medya hesabı üzerindne yaptığı paylaşımında, "Otomotiv pazarı bugüne kadar en yüksek satış rakamlarına hep yüksek kredi kullanımıyla ulaştı" ifadelerini kullandı.
2023.09.16 22:31 - Son Güncellenme: 2023.09.16 22:31 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
Bursada Bugün köşe yazarı Emre Özpeynirci'nin paylaşımı şöyle;
8 ayda satılan tüm otomobillerin sadece %3'ü krediyle alınmış
Otomotiv pazarı bugüne kadar en yüksek satış rakamlarına hep yüksek kredi kullanımıyla ulaştı.
İlk kez bu yıl kredi olmadan tarihi satış rekoruna ulaşacak görünüyor ama nereye kadar.
Özellikle bankalara getirilen aylık %2 büyüme sınırı net bir şekilde işi daha da zorlaştıracak. (Bunu bilhare anlatacağım)
Durumu özetlemem gerekirse;
8 ayda sıfır ve 2.el otomobil satışı yaklaşık 5.1 milyon adede ulaştı.
Bunun 582.419 adedi sıfır otomobil gerisi 2.el otomobil.
Bankalar ve diğer finans kurumlarının 8 ayda kullandırdığı yeni taşıt kredisi tutarı ise 26 milyar TL oldu.
(Erken kapama, yaşlandırma hariç) Kulllanılan taşıt kredisini bireyselde ortalama 175 bin TL olarak hesap edersek, yaklaşık 150 bin otomobilin krediyle alındığı gerçeği ortaya çıkıyor.
Bu da toplam otomobil satışlarında kredi oranının %3 olduğunu ortaya koyuyor.
Yani satılan her 100 otomobilden 3'ü için cüzzi miktarda kredi alınmış.
8 ayda satılan tüm otomobillerin sadece %3'ü krediyle alınmış‼️
-- Emre Özpeynirci (@eozpeynirci) September 16, 2023
Otomotiv pazarı bugüne kadar en yüksek satış rakamlarına hep yüksek kredi kullanımıyla ulaştı.
İlk kez bu yıl kredi olmadan tarihi satış rekoruna ulaşacak görünüyor ama nereye kadar.
Özellikle bankalara... pic.twitter.com/Nt5Zd3SNF7