Köy Enstitüleri Neden Kuruldu?, Neden Kapatıldı?
Köy Enstitüleri; köy öğretmen ve eğitmenleriyle köylerde tarım ve sağlık görevlisi olarak çalışacakları yetiştirmek amacıyla kurulmuş eğitim kurumlarıdır. Cumhuriyet yönetiminin toplum yapısını yönlendirici uygulamalarının en belirgin örneklerindendir.
Bu çalışma Hasan Ali Yücel'in Milli Eğitim Bakanlığı'nı üstlenmesiyle birlikte daha da genişletildi. Başlatılan yeni programın mimarı, dönemin ilköğretim genel müdürü İsmail Hakkı Tonguç oldu.
Eklenme: 2015.09.14 14:07Son Güncellenme: 2015.09.14 15:13
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler