Köy Enstitüleri Neden Kuruldu?, Neden Kapatıldı?
Köy Enstitüleri; köy öğretmen ve eğitmenleriyle köylerde tarım ve sağlık görevlisi olarak çalışacakları yetiştirmek amacıyla kurulmuş eğitim kurumlarıdır. Cumhuriyet yönetiminin toplum yapısını yönlendirici uygulamalarının en belirgin örneklerindendir.
1933-1934 yılında kent çocuklarının %75'i ilkokula gidebiliyorken, köy çocuklarının ancak %20'si bu olanaktan yararlanabiliyordu.
Eklenme: 2015.09.14 14:07Son Güncellenme: 2015.09.14 15:13
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler