Köy Enstitüleri Neden Kuruldu?, Neden Kapatıldı?
Köy Enstitüleri; köy öğretmen ve eğitmenleriyle köylerde tarım ve sağlık görevlisi olarak çalışacakları yetiştirmek amacıyla kurulmuş eğitim kurumlarıdır. Cumhuriyet yönetiminin toplum yapısını yönlendirici uygulamalarının en belirgin örneklerindendir.
Köy Enstitüsü mezunu ilk 1941 öğretmen 1944 yılında köy okullarında görev aldı.
Eklenme: 2015.09.14 14:07Son Güncellenme: 2015.09.14 15:13
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler