Sapanca gölü alarm veriyor!
Son iki yılda kuraklığın etkisiyle gölü besleyen kaynakların önemli bölümünün kuruması sonucu su düzeyi giderek düşen Sapanca Gölü'nde tehlike her gün biraz daha büyüyor. Sapanca Gölü'nde su kodu 2.90 olan işletme kodunun altına düştü. Şu anda 29.64 olarak ölçülen su koduna rağmen Sakarya ve Kocaeli gölden su çekmeye devam ederken, su düzeyi dikey olarak normalden 2 metre 54 santim aşağı düşen gölün bazı noktalarında ise ötrifikasyon (Göl suyunu azot ve fosfor gibi elementlerle zenginleşerek kalitesinin bozulması) belirtileri görülmeye başlandı.
Yetkililer, şu anda göldeki su seviyesinde dikey olarak gerçekleşen düşüşün 2 metre 54 santim olduğunu belirterek, tüm umutların önümüzdeki sonbahar ve kış mevsiminde yağacak kar ve yağmurlara bağlandığını söyledi. Adının yazılmasını istemeyen bir yetkili, "Malesef gölde durum hiç içaçıcı değil. Şu anda ötrifikasyon yok. Ancam bu kış mevsiminde yeterli yağış olmaz ve göle yeterli su girişi sağlanmazsa o zaman ötrifikasyon görülür. 1-2 yıl içinde de Sapanca Gölü'nün suyu içilebilir özelliğini kaybeder" dedi.
Eklenme: 2015.09.09 17:23Son Güncellenme: 2015.09.09 17:24
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler