Sapanca gölü alarm veriyor!
Son iki yılda kuraklığın etkisiyle gölü besleyen kaynakların önemli bölümünün kuruması sonucu su düzeyi giderek düşen Sapanca Gölü'nde tehlike her gün biraz daha büyüyor. Sapanca Gölü'nde su kodu 2.90 olan işletme kodunun altına düştü. Şu anda 29.64 olarak ölçülen su koduna rağmen Sakarya ve Kocaeli gölden su çekmeye devam ederken, su düzeyi dikey olarak normalden 2 metre 54 santim aşağı düşen gölün bazı noktalarında ise ötrifikasyon (Göl suyunu azot ve fosfor gibi elementlerle zenginleşerek kalitesinin bozulması) belirtileri görülmeye başlandı.
Daha çok Kartepe'den gelen 14 güçlü dere suyuyla beslenen Sapanca Gölü, iki belediyenin her gün daha da artan su ihtiyacını karşılamak için su çekmesi, gölü besleyen derelerden 10'unun kuruması, diğer kaynaklar üzerinde de sayıları 30'u bulan su şirketlerinin tesis kurması nedeniyle beslenemez hale geldi. Bu yaz başından itibaren de su kodunda önlenemeyen bir düşüş görülmeye başladı.
Eklenme: 2015.09.09 17:23Son Güncellenme: 2015.09.09 17:24
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler