Eski Türk Yaşamı
Önceden nasıl yaşıyorduk geleneklerimiz nasıldı, benzerlikler, değişenler, şehirleşme biçimlerimiz, nelerdi? Birlikte göz atalım
Türk toplumu, yerleşik hayata geçinceye kadar boy düzeni içinde yaşamıştır. Boy, "oguş" (aile) ve "urug" (soy)ların bir araya gelmesiyle oluşmaktaydı. Başında "bey" unvanı ile anılan bir boy başkanı bulunmaktaydı. Devlet teşkilatında görülen meclislerin küçük bir örneği boyda da vardı. Meclis üyeleri, aile ve "urug" (soy) reislerinden oluşmaktaydı. Oğuz Türkleri'nde bu meclise "ternek" (dernek) adı verilmekteydi. Oğuzlar, bütün meselelerini bu mecliste görüşüp karara bağlarmış
Son Güncellenme: 2015.09.17 11:19
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler