Eski Türk Yaşamı

Önceden nasıl yaşıyorduk geleneklerimiz nasıldı, benzerlikler, değişenler, şehirleşme biçimlerimiz, nelerdi? Birlikte göz atalım

Türk toplumu, yerleşik hayata geçinceye kadar boy düzeni içinde yaşamıştır. Boy, "oguş" (aile) ve "urug" (soy)ların bir araya gelmesiyle oluşmaktaydı. Başında "bey" unvanı ile anılan bir boy başkanı bulunmaktaydı. Devlet teşkilatında görülen meclislerin küçük bir örneği boyda da vardı. Meclis üyeleri, aile ve "urug" (soy) reislerinden oluşmaktaydı. Oğuz Türkleri'nde bu meclise "ternek" (dernek) adı verilmekteydi. Oğuzlar, bütün meselelerini bu mecliste görüşüp karara bağlarmış

Eklenme: 2015.09.17 10:26
Son Güncellenme: 2015.09.17 11:19
Kategori: Haber

Öne Çıkan Galeriler

24 yıl sonra gelen zafer! Dünya basını Türki...
24 yıl sonra gelen zafer! Dünya basını Türki...