Eski Türk Yaşamı
Önceden nasıl yaşıyorduk geleneklerimiz nasıldı, benzerlikler, değişenler, şehirleşme biçimlerimiz, nelerdi? Birlikte göz atalım
Eski Türklerde elbiseye "ton" (don) veya "kedüm/kedgü" denmekteydi. Elbise, günümüzde olduğu gibi eskiden de "dış elbise" ve "iç elbise" şeklinde ikiye ayrılmaktaydı. Dış elbiseye "taş (dış) ton", iç elbiseye de "iç ton"211 denmekteydi. Elbiseler, günümüzde olduğu gibi eskiden de ütülenerek giyilmekteydi.
Eski Türk kadınları, zamanımızda olduğu gibi yanaklarına kırmızı boya (enğlik) sürerek süslenmekteydiler. Ayrıca onlar, keçi kılından zülüf yaparak (önğik), başlarına takmaktaydılar.
Son Güncellenme: 2015.09.17 11:19
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler