Köy Enstitüleri Neden Kuruldu?, Neden Kapatıldı?

Köy Enstitüleri; köy öğretmen ve eğitmenleriyle köylerde tarım ve sağlık görevlisi olarak çalışacakları yetiştirmek amacıyla kurulmuş eğitim kurumlarıdır. Cumhuriyet yönetiminin toplum yapısını yönlendirici uygulamalarının en belirgin örneklerindendir.

Kurtuluş Savaşı sona erdiğinde eğitim alanında hiç de iç açıcı bir durum yoktu. Osmanlı döneminden 2345 ilkokul ve bunlarda görevli 3.061 öğretmen devralınmıştı. 1926 yılına gelindiğinde ilkokul sayısı 4.770'e, öğretmen sayısı da 9.062'ye yükseldi ama ilköğretim sorunu çözülemedi. Özellikle köylerde ilkokul ve öğretmen gereksinimini giderilemiyordu. Mustafa Necati Bey'in Milli Eğitim Bakanlığı döneminde, 1926 yılında Denizli ve Kayseri'de birer Köy Öğretmen Okulu açılarak soruna çözüm bulunmaya çalışıldı. Ancak, bu okullardan olumlu sonuç alınmadı ve 1932'de kapatılmalarına karar verildi.

Eklenme: 2015.09.14 14:07
Son Güncellenme: 2015.09.14 15:13
Kategori: Haber

Öne Çıkan Galeriler

2026 Ramazan 14. gün iftar menüsü! Bugün ift...
2026 Ramazan 14. gün iftar menüsü! Bugün ift...