Köy Enstitüleri Neden Kuruldu?, Neden Kapatıldı?

Köy Enstitüleri; köy öğretmen ve eğitmenleriyle köylerde tarım ve sağlık görevlisi olarak çalışacakları yetiştirmek amacıyla kurulmuş eğitim kurumlarıdır. Cumhuriyet yönetiminin toplum yapısını yönlendirici uygulamalarının en belirgin örneklerindendir.

Çok partili rejime geçildikten (1946) sonra, yeni kurulan Demokrat Parti'nin (DP) yoğun eleştirileriyle karşılaşan Köy Enstitüleri bu dönemde belirgin bir duraklama geçirdi. 1947'de, Reşat Şemsettin Sirer'in Milli Eğitim Bakanlığı sırasında eğitim programları temelli yitikliklere uğradı ve Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü kapatıldı, Köy Enstitülerinin yönetici ve öğretmenleri değiştirildi. İbrahim Hakkı Tonguç görevden alındı.

Eklenme: 2015.09.14 14:07
Son Güncellenme: 2015.09.14 15:13
Kategori: Haber

Öne Çıkan Galeriler

Bursa'da alarm veren görüntüler!
Bursa'da alarm veren görüntüler!