Finikeli üretici narı maliyetine satıyor

Haber · 2016.10.19 12:22

ANTALYA'nın Finike İlçesi'nde hicaz narı hasadına başlandı. Ziraat Odası Başkanı Halil Sarıçobanoğlu, üreticinin 50 kuruşa mal ettiği narı kilosu 50 kuruşa sattığını söyledi. Finike genelinde üretimi yapılan hicaz narında hasat dönemi başladı. İlçede yaklaşık 10 bin ton nar üretimi yapılırken, Ziraat Odası Başkanı Halil Sarıçobanoğlu, lezzeti ve vitamin değeri açısından zengin olan hicaz narının kalitesine göre kilosunun 50- 70 kuruş arasında seyrettiğini söyledi. Fiyatların düşük olmasının üreticiyi memnun etmediğini kaydeden Sarıçobanoğlu, rekoltenin yaklaşık yüzde 70'inin toplandığını, kalan kısmının buzhaneye gönderildiğini aktardı. Üreticinin 50 kuruşa mal ettiği narı kilosu 50 kuruşa sattığını vurgulayan Sarıçobanoğlu, "Üreticinin maliyetine sattığı üründen para kazanma şansı yok. Devletimizin ihracata yönelik tedbir alması ya da kota fiyatı uygulayarak çiftçimizi bu durumdan kurtarması gerekiyor" dedi.