Bakan Eroğlu: Türkiye fakir ülkelere en fazla el uzatan ülke

Haber · 2016.10.26 14:39

ORMAN ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, 1 milyon 600 bin Afrikalı'ya su götürdüklerini belirterek, "Türkiye olarak fakir ülkelere en fazla yardım elini uzatan ülke olduk, ama zengin ülkeler de elleri ceplerine atsın" dedi. Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, Antalya'nın turizm bölgesi Belek'teki Susesi Otel'de, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü ve Uluslararası Büyük Barajlar Komisyonu Türk Milli Komitesi'nce düzenlenen Sürdürülebilir 'Kalkınma İçin Barajlar ve Sempozyumu'na katıldı. Kongrenin açılış konuşmasını yapan Eroğlu, Türkiye'nin su bakımından zengin olmadığına dikkat çekti. Suyu yönetmek için düzenlemeler yaptıklarını ifade eden Eroğlu, "Su ile ilgili bakanlık kuruldu. Türkiye yarı kurak iklim bölgesinde, su açısından çok iyi yönetmezsek susuz kalabiliriz. İstanbul, yıllar önce susuz bir şehirdi. Bazı bölgelere haftada bir su verilirdi. Suyu çok iyi yönettik ve kısa zamanda su kesintilerini kaldırdık. İstanbul'un 2071 yılına kadar su problemi yok" diye konuştu.