Daha fazla zarar ederlerse ağaçları kesecekler!- ÖZEL HABER

Bursa'nın İznik ilçesindeki zeytin üreticileri girdi maliyetlerinin artması ve verimin azalması nedeniyle maliyetleri karşılayamadı. 1 yıllık çabanın ardından hasat döneminde tam mesai harcayan üreticiler, 500 yıllık ağaçların artık para etmediğini belirterek, "Kesmekten başka çaremiz yok" dedi.

Tüccara 1,5 liraya sattıkları zeytini pazarda 13 liraya gördüklerini belirten üreticiler, üretimden artık kar edemediklerini söyledi. Girdi fiyatlarının yüksek olmasından dolayı zeytinine gübre, ilaç ve bakımlarını yapmadıklarını belirten üretici, 500 yıllık ağaçların artık para etmediğini belirterek, "Ya üretimi durduracağız ya da kesip başka bir ağaç dikeceğiz" dedi. Üretici; zeytine verilen desteğin yükseltilmesi, zeytincinin kullandığı mazot, gübre, ilaç gibi ihtiyaçların devlet desteği sağlanmasını istiyor.

Eklenme: 2013.12.31 11:44
Son Güncellenme: 2013.12.31 11:48
Kategori: Haber

Öne Çıkan Galeriler

En ucuz sıfır otomobiller belli oldu!
En ucuz sıfır otomobiller belli oldu!