Bursa'da bugün neler oldu? 7 Mayıs 2014

İşte günün özeti...

KOSGEB Bursa Bölge Müdürü Ahmet Akdağ, Türkiye'de herhangi bir iş için Japonya'nın kullandığı enerjinin 3 katının sarf edildiğine dikkat çekti.
Küçük ve orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Detsekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) ve Fransız Kalkınma Ajansı ortaklığıyla "KOBİ'lerde Enerji Verimliliği Projesi (KOBİENVER), Bursa'da Hilton Otel'de tanıtıldı. Enerji verimliliğinin önemi ve KOBİ enerji verimliliği pilot çalışmaları hakkında bilgilendirmelerin yapıldığı toplantıda konuşan KOSGEB Bölge Müdürü Ahmet Akdağ, "Toplam ithalatımızın yüzde 25'i enerji alımından oluşmaktadır. Türkiye'nin 2012 yılındaki cari açığının yaklaşık 84 milyar dolar olduğu düşünüldüğünde bu azımsanmayacak bir rakamdır. Mevcut yönelimlerin sürdürülmesi halinde 2030 yılına gelene kadar enerji tüketiminin bugünkü tüketimin yaklaşık 2 katı olması bekleniyor. Stratejik değeri daha da artan enerji verimliliğinin en önemli göstergesi şu anda enerji yoğunluğu. Enerji yoğunluğu, bin dolar değerindeki gayrisafi yurtiçi hasıla üretimi için ne kadar enerji tüketildiğini ifade etmektedir. G-20 ülkeleri arasında 2011 yılında yapılan bir araştırmanın sonucuna göre, Türkiye'de bin dolarlık bir üretimin enerji yoğunluğu 0.27. Japonya'da ise bu oran 0,10. Diğer bir deyişle aynı işi yapmak için Japonya'nın 3 katı enerji harcamaktayız. Enerjiyi maalesef son derece verimsiz kullanıyoruz" diye konuştu

Eklenme: 2014.05.07 17:08
Son Güncellenme: 2014.05.07 17:48
Kategori: Haber

Öne Çıkan Galeriler

Her gün geçiyorsunuz ama isminin nedenini bi...
Her gün geçiyorsunuz ama isminin nedenini bi...