Radar cezalarında yeni dönem: Kamerayı görünce yavaşlayanlar artık kurtulamıyor

Otoyollarda veya şehirlerarası yollarda radar kamerasını görünce frene basıp, kamerayı geçince tekrar gaza basma devri 2026 itibarıyla tamamen kapandı. İçişleri Bakanlığı'nın 81 ilde devreye aldığı ve yapay zeka ile güçlendirilen "Akıllı Koridor Sistemi", sürücülerin anlık hızına değil, iki nokta arasındaki "ortalama hızına" bakıyor. Üstelik yeni sistem sadece hızı değil, "hatalı şerit değiştirme" ve "emniyet kemeri" ihlallerini de yüksek çözünürlüklü lenslerle gece-gündüz tespit edip, cezayı e-Devlet'e düşürüyor.

"MOLA VERİRİM KURTARIRIM" EFSANESİ
Sürücüler arasında yayılan yeni bir şehir efsanesi de şudur: "Hızlı giderim, sonra bir benzinlikte 10 dakika çay içerim, ortalamam düşer." Teorik olarak doğru gibi görünse de, 2026 yılında sistemin açıkları kapatıldı. Artık koridorlar "Gişeden Gişeye" (uzun menzilli) değil, "Kavşaktan Kavşağa" (kısa menzilli) kuruluyor.

Özellikle Kuzey Marmara Otoyolu, İzmir-İstanbul Otoyolu ve Anadolu Otoyolu'nda kameralar her 10-20 kilometrede bir (dinlenme tesislerinin giriş ve çıkışlarına) yerleştirilmiş durumda. Yani siz mola verene kadar geçtiğiniz o 20 kilometrelik kısa parkurda hız sınırını aştıysanız, cezayı yersiniz. Mola verip süreyi uzatmanız, sadece bir sonraki parkur için ortalamanızı düşürür, geçmişteki ihlali silmez. Sistem, yolculuğunuzu 50 parçaya bölüp her birini ayrı ayrı denetleyebilir.

Eklenme: 2026.01.17 13:04
Son Güncellenme: 2026.01.17 13:06
Kategori: Haber

Öne Çıkan Galeriler

2026 Ramazan 28. gün iftar menüsü! Bugün ift...
2026 Ramazan 28. gün iftar menüsü! Bugün ift...