Bir mesleğin altın çağı bitti 'En son 6 ay önce fırsat buldum'
Terziliğin altın çağı ne yazık ki geride kaldı. Terzilik zanaatı artık tadilat işine dönüşmeye başladı. Samsun'da 48 yıllık terzi Bekir Uslucan, özel dikimin yok denecek kadar azaldığını, en son 6 ay önce bir ceket dikme fırsatı bulduğunu söyledi. Uslucan "Bugün bir takım elbise dikimi 15-20 bin TL arasında değişiyor ve vatandaşın buna ulaşması zor" ifadelerini kullandı.
İnsanlık var oldukça giyim sektörü ve terziliğin devam edeceğini ancak özel dikimin kan kaybettiğini ifade eden Uslucan, "Terziliğe 13 yaşında çırak olarak başladım. 18 yaşında da esnaf olarak dükkan açtım. Eski yıllara göre günümüzde mesleğimiz çok kan kaybediyor. Yeni terziler yetişmiyor. Ekonomik sebeplerden dolayı insanların zanaata ulaşması zorlaştı. İster istemez bizim mesleğimiz de zanaattan sanata dönüştü. Vatandaş şu anda emeğimize ulaşamıyor. Konfeksiyona yönelen bu sektörde ara eleman lazım olacağından terzilik kıyamete kadar yaşayacak diye düşünüyorum. Diğer mesleklerde de çırak sıkıntısı yaşandığını sanıyorum" dedi.
Eklenme: 2025.11.26 15:48Son Güncellenme: 2025.11.26 15:49
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler