Türkiye'de çok fazla eğitimsiz oyuncu var

Oyuncu Merve Engin, Bursa Şehir Tiyatrosu'nun sahneleyeceği temsiller için oyunculara 'commedia dell'arte' eğitimi vermek üzere şehrimize gelirken, önemli açıklamalarda bulundu. Tiyatronun eğitimsiz yapılamayacağını vurgulayan Engin, ülkede takipçi sayısının fazlalığı nedeniyle oyunculuk geçmişi taşımayan kişilerin oyunculukla şöhret olduğunu vurguladı.

Türkiye'de çok fazla eğitimsiz oyuncu var

 

M.Ali EKMEKÇİ/BURSADABUGÜN
Yurtdışında önemli isimlerden eğitimini aldığı 'commedia dell'arte atölyesini Bursalı oyuncularla paylaşmak üzere kente gelen Engin aynı zamanda oyun için süpervizörlük de yapıyor. Aslen Bursalı ve Hacettepe Üniversitesi'nden mezun olan Merve Engin, Bursa Devlet Tiyatrosu'nda önemli isimlerin kuranderinde kaldığını üniversitenin son yılında Antonio Fava ile tanıştıktan sonra İtalya'ya gittiğini belirtti.

İtalya'da oyunculuk ve commedia dell'arte oyunculuğu üzerine usta çıraklığı öğrendiğini söyleyen Merve Engin, " Fava ile beraber Havai'den Dubai'ye kadar 3 kıtada beraber ders verdik. Oyunlar oynadık. 3-4 yıl önce ise kesin dönüş yaptım Türkiye'ye. İki ülkede aynı anda yaşam sürdürmek çok zor. Türkiye'deki kariyerimi çok etkiledi bu durum. Maddi açıdan da oldukça sıkıntılı olmuştu" dedi.



TIFIL GÖRÜNÜYORUM

Türkiye'de commedia dell'arte oyunculuğu için tıfıl göründüğünü kaydeden Engin, "Türk oyuncular eğitim vereceğim zaman beni görünce o saygıyı göstermiyor. Kurum tiyatrosu beni aradı ve yurtdışından isim önerisinde bulunmamı istedi. Ben CV'mi yeterince pazarlayamadım. İşin içine girince benim doluluğumu anlıyorlar" dedi.

Commedia dell'artenin Türkiye'de çok yanlış bilindiğine dikkat çeken Merve Engin, " 4 ayrı tipolojisi olan ve bu tipolojilerin kendi aralarındaki ilişkilerle yürüyen bir hikaye. Türkiye'de çok deforme edilen commedia dell'artenin yorumlanması da yanlış oluyor" diye konuştu.

TELEVİZYONLA KIYASLANIYOR

Türk insanının tiyatroya bakış açısını değerlendiren Engin, "Televizyona yapılan skeç işleri baz alınıyor tiyatro konusunda. Doğu illerinde fazlasıyla tiyatro oynadım. Orada iki grup var, birisi beğenirken, diğer grup televizyonda gördüğü ile kıyaslıyor. İstanbul'da 5 bin ortalamayla oynuyoruz.Son 2 yıldır sosyolojik geldiğimiz noktanın ardından insanlar kendi yalnızlığını tiyatroyla gidermeye başladı" dedi.

CAHİLLİK MEŞRULAŞTI

Oyunculuk tartışmalarına da değinen Merve Engin, " Ünlü olmak biraz enteresan bir şeye dönüştü. Doğal oyunculukla karışan bir süreç yaşanıyor. Herkes oyuncu olabilir ancak eğitimsiz oyuncu olmaz. Şu an çevrede o kadar eğitimsiz oyuncu var ki... Onlar yüzünden gerçek hangisi kaybolmaya başladı. Cahilliği meşrulaştırmaya başladığımızdan beri eğitim ve iyinin kıymetini bilmemeye başladık. Yapımcılar da sosyal medya hesabında takipçi sayısı fazla olan kişiyle çalışmak istiyor ancak o kişinin oyunculuğu yok. Oyunculuk alışveriş işidir" diye konuştu.

YENİ NESİL KOLAYA KAÇIYOR

Son dönemde tiyatro kültürüne dair değerlendirmeler yapan Engin, "Yeni kuşağın çalışmayla ilgili kolaya kaçmak gibi bir durumu var. Teknoloji hızlandıkça bu nesil kendisini 10 yıl önceki kuşakla aynı noktada görmesi bence bu durumun önemli noktalarından bir tanesidir. Bence tiyatro hiçbir zaman bitmeyecek. Hep o bir yarışa girecek ve 'nabız orada atıyor' gerçeği var oldukça hep o kazanacak. İçimizin karardığı dönemde tiyatro hep can simidi olmuştur. Tiyatroda yeni metin denemeleri fazla yapılıyor. Bursa'da seyirci tedrisattan yeni yeni geçiyor. İstanbul'dan gelen oyunlar Bursa'daki belediyeler tarafından duyurulmalı. Yeni mekanlarla seyircilere de ulaşılabilirliği yükseltilmesi gerekiyor" açıklamasında bulundu.

Kalan karakter : 450

Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!